Eet je mooi logo

La Place voegt zwamburger toe aan assortiment

Artikel door:

Google

Minder vlees, Eat clean, Japanse en Chinese invloeden, No waste en duurzame ingrediënten van bij voorkeur lokale producenten. Dat zijn de algemene trends voor 2015. La Place speelt hierop in door het toevoegen van oesterzwammen en de zwamburger als vleesvervangers aan het assortiment. Ook worden er gerechten met quinoa of peulvruchten en de superfood smoothie toegevoegd.

“La Place heeft een sterke voorkeur voor lokale producenten”, zegt kok en productontwikkelaar Koen Willems. “Zo worden de oesterzwammen geteeld op onze koffiedrab. Van deze zwammen maken we onder andere onze zwamburgers. Tomaten komen van de lokale kwekerij Osdorp uit Amsterdam.  Op deze kwekerij werken mensen met afstand tot de arbeidsmarkt”. La Place heeft ook zelf limonades ontwikkeld die gemaakt worden van verse ingrediënten als munt, aardbei, basilicum en die beduidend minder suikers bevatten dan gebruikelijke frisdranken.

Smaak staat bij La Place op de eerste plaats. “Iedereen gaat steeds bewuster met eten om. De consument wil precies weten wat hij eet: een eat clean mentaliteit. En daarbij gaat het veelal om pure smaken”, aldus Koen Willems.  De nieuwe gerechten kenmerken zich net als alle gerechten van La Place door pure smaken met maximaal 5 tot 7 ingrediënten. Om dat te bereiken werkt La Place met verse en eerlijke grondstoffen. 100 % natuurlijk en het liefst uit de regio en waar het kan biologisch.